Pražské Divadlo Broadway nabízí další český muzikál s písněmi slavného interpreta. V poslední době celkem oblíbenou činnost tvůrců. V případě Mýdlového prince a hitů Václava Neckáře jde ale o příjemné komediální představení, u kterého se budete dobře bavit. Skvělé herecké obsazení a správná dávka humoru přebije očekávaně jednodušší zápletku. Zkrátka podařený zářez.
Zkušený muzikálový tvůrce Radek Balaš vystavěl okolo Neckářových písní příběh, který vcelku pěkně odcípá. Roubování nepůsobí nuceně a vesměs nese své plody. Postavy sice mnohdy nejdou do hloubky, ale nesklouzávají k banálnosti. A v neposlední řadě libreto okořenil Balaš směsí chytrého humoru a prostšího aktuálního, kde se nešetří politici, ani kolegové z branže. Každý divák si tak u Mýdlového prince přijde na své. Nečekejte ale retro poctu slavnému zpěvákovi, v tomhle díle jde hlavně o pobavení. A písničky jsou spíše příjemným zpestřením.
Obavy některých kolegů, jak bude Mýdlový princ fungovat bez Martina Dejdara v hlavní roli, se rozptýlily po několika minutách. Postavu neúspěšného herce Martina Marka skvěle ztvárnil Sagvan Tofi, a soudě podle ohlasů i pěveckou stránku role zvládnul lépe než jeho slavný kolega.
Výhodou prostoru Broadwaye jsou obrovské možnosti jeviště. Ať už jde o točnu, která rychle mění scénu dle situace, nebo projekci jednoduše vytvářející nejrůznější prostředí. Velkých přestaveb tak není zapotřebí, což i tak dlouhému dílu svědčí. A do třetice vyjíždějící plošina, která například v úvodu skvěle zaujala coby tramvaj.
Nakoukneme-li do děje, pak se před vámi odehrává příběh zmíněného Martina, který v Praze bere za vděk i maskoty v hypermarketu. Z dluhů ho tahá jeho přítelkyně Nikol, které už ale také dochází trpělivost. Až jednoho dne se Martinovi dostane do rukou dopis s oznámením o úmrtí jeho otce, kterého ani pořádně neznal. Může si přijít na velmi slušné peníze a majetek, ale má to háček. Martin totiž musí ve vesničce Tuškov oprášit zašlou slávu divadelního spolku Šumavan. To ještě netuší, jak nesnadná práce ho čeká, ale s vidinou zbohatnutí se do projektu pouští i se svým manažerem Bobem. Na jeho misi ho ale potká i nové štěstí v podobě místní učitelky Zuzany…
Kdo si chce užít Neckáře (ano, i on si v muzikálu zahraje), respektive jeho písně, pak musí přistoupit na to, že mnohé z nich nejsou v původním kabátě a určitě ne v jeho nezaměnitelném podání. Variace na Lékořici při konkurzu, boybandová Tvým dlouhým vlasům či hip hopová Mademoiselle Giselle ovšem mají svoje kouzlo a rozhodně netradičním zpracováním neurazí, naopak spíše pobaví. Milým překvapením jsou pak pěvecké výkony známých herců, jako jsou Ivana Jirešová, Tereza Kostková či Jaromír Nosek, jakož i malé Natálky Grossové. Herecky pak září i dvojice staříků Vlastimil Zavřel a Jaroslava Obermaierová (v námi zhlédnutém představení). Vstupy company jsou navíc voleny rozumně a netančí se davově za každou cenu. Jen závěrečné self promo působilo trochu zvláštně.
V tomto muzikálu zkrátka tak nějak všechno pěkně drží pohromadě. Dobře dávkovaný humor, známé melodie i kvalitní výkony. Mýdlový princ by tak mohl v určitých aspektech pošilhávat i po povýšení. Ale nutno přiznat, že adeptů na korunu je na scéně dost. Snad se blýská na lepší muzikálové časy.
Text: Pavel Urban
Foto: Divadlo Broadway