V Praze 17. května 2013, u příležitosti spuštění portálu Toadsquare, nové sociální sítě pro osoby pracující v uměleckém průmyslu, znovu ožila slavná atmosféra Montparnasse. Tato pařížská čtvrť, která byla svého času centrem dění pro mnoho tvůrčích umělců z celého světa a domovem proslulých osobností jako Modigliani, Salvador Dalí, Ernest Hemingway nebo F. Scott Fitzgerald, dorazila také do Musea Kampa.
Symetrie umění
Při pohledu na nádvoří muzea plné umělců, účinkujících a uměleckých děl inspirujících návštěvníky byl levý břeh Vltavy dokonalým ztělesněním toho, co kdysi představoval levý břeh Seiny. Přihlížející zde mohli spatřit herce oblečené jako slavné velikány Montparnassu, jak se procházejí mezi pařížskými stánky nabízejícími víno, sýry, šneky, a dokonce i absint. O zábavu se starali malíři a vystupující spolu s hudebníky, kteří návštěvníky těšili rozmanitými skladbami, od tradičního jazzu a blues až po úchvatnou moderní evropskou taneční hudbu.
„Levý břeh v době Pabla Picassa symbolizoval skutečné nadšení, příležitosti a vášeň – tradici, kterou chce tým Toadsquare znovu oživit,“ vysvětlila Jane Hrouda, zakladatelka projektu. „Na lokální úrovni umělecké komunity vždy prosperovaly. Klienti a sběratelé odjakživa navštěvovali kavárny, kde mohli najít nové nadějné a talentované umělce. Jenže co když jste mladý génius z Jakarty a váš ideální zákazník žije v Madridu? Se službou Toadsquare je to, jako kdyby seděl u vedlejšího stolu.“
Toadsquare
Na službě Toadsquare se každý může registrovat zdarma. Získá tak svou osobní virtuální vitrínu, dalo by se říci „webovou stránku na webových stránkách“, pro umístění svých uměleckých děl: fotografií, filmů, videí, scénářů, návrhů, hudebních skladeb – zkrátka ukázek a příkladů svého tvůrčího talentu. Zároveň je zde možné zakoupit vybavení a materiál, zajistit školení, vyměňovat zkušenosti a tipy s jinými tvůrčími profesionály, propagovat výstavy a vystoupení, obdržet kritiku od skutečných odborníků nebo hledat inspiraci.
Ve dvacátém století museli umělci, kteří chtěli představit a rozvíjet svou tvorbu, zamířit do Paříže. Dnes, ve století jednadvacátém, je díky online nástrojům totéž možné pouhým kliknutím myši.
Text: Gabriela Dvořáková, BEST Communications
Foto: BEST Communications