Co prozradil Questlove o životě skupiny The Roots

The RootsAhmir Thompson hip hopovým fanouškům dobře známý jako Questlove je hudebním producentem a také bubeníkem kapely The Roots, která vystoupila v úterý 7. srpna v pražském Lucerna Music Baru. Chcete vědět novinky o jejich novém albu, upsání se Def Jamu i o službě, o níž Questlova požádal Jay-Z?


The Roots a Def Jam
Tak právě znovu projednáváme naši smlouvu s Def Jam. Nemyslím si, že si nějaký label chce nechat umělce napořád. Smlouvu podepíšete tak na pět cédéček, pak možná na sedm. Právě jsme se podepsali pod dvě cédéčka najednou. Máme výhodu, protože i když neprodáme milion kopií, je tu stále ta prestiž, co mají, což je pro mě důležité. Dívám se na to, jako bychom byli prestižní umělci. Jsem si jistý, Joni Mitchell nevydělává miliony a to je taky náš plán.

Už podruhé jsme byli bez prezidenta labelu. Ještě jsem se s Joey IE nepotkal a ve skutečnosti jsem se vlastně dozvěděl, že se stal prezidentem Def Jamu z Twitteru. Barry Weiss byl vždycky naším spojovacím bodem s Def Jam. Všechny ty spekulace jsou tak ironické, jako že jsme vyměnili nahrávací společnost, i když jsme byli vždy pod Universalem.“


Podepsáním smlouvy s labelem Def Jam v roce 2006
The RootsJay-Z se nám bál podepsat, ale ze špatných důvodů. Album, které přišlo před naším prvním výtvorem Def Jamu bylo The Tipping Point'. Trochu jsme narazili. Jay-Z se tvářil jako: Nechci vypadat jako ten špatnej. Nechci vypadat jako chlap, který zničil americkou rapovou skupinu.'


Takže jsem musel prosit a tvářit se vy stylu
Jo, budeme v pohodě.' Ale on řekl: Ne chlape, jestli chcete udělat album, musí to být pořádný The Roots album.  Nezjišťujte, co chce Jay-Z, protože potom budu vypadat jako špatnej chlap, který zabil album vám všem.' Nikdy mě žádný prezident labelu nepřesvědčoval o nahrávání alba. To je jako by vám někdo řekl – hlavně žádný singly! A hlavně nechci do rádia! To jsme udělali s Game Theory.


V The Roots máme každý jinou roli. Mnoho esoterických nápadů a myšlenek pochází ode mě. Obvykle vytvoříme věci společně, a když jsou pak ustálený, bere si to Black Thought, zrýmuje to a je to úžasné. A pak prostě sedíme a snažíme se zjistit, co ještě doladit. Jestli třeba potřebujeme orchestr tam nebo tam, nebo někoho kdo hraje na harfu třeba. Obvykle přicházím s těmi nejvíc bláznivými věcmi.

Rozdíl mezi
The Tipping Point' a dalšími čtrnácti alby je, že to byl náš první výtvor, na který jsem nepřidal žádný koření. Prostě jsme udělali hamburger a já řekl: Nechte to.' Divný je, že s tím, jak velkou černou fanbase máme, se jim tahle nahrávka líbí nejvíc. Divil jsem se tomu, protože tahle deska je docela jednoduchá a moje srdce je prostě víc experimentální.“



The Roots

 

Nové album The Roots
Vydání nové desky se blíží. Celý ten nátlakový faktor a krize středního věku z How I Got Over and Undun'. Neřekl bych, že How I Got Over' bylo úplně depresivní, ale byla to taková nahrávka krize středního věku.


Ale věc se má tak, že chceme být upřímní o tom, kde jsme teď. Nechceme skončit jako čtyřicátníci s kalhoty u kolen, házet rukama ve vzduchu a říkat věty typu
zakruť tou prdelkou'. Chci udělat další upřímnou nahrávku a jsem k tomu absolutně odhodlán.


Nejmíň čtyři věci pro další album mají nad 115 beatů za minutu. To už je pěkně silná energie. Žádný pěstičky, ale rychlý. To je jen hudební scéna, ne ta lyrická fáze. Přemýšleli jsme nad názvem alba dva týdny zpátky, ale nemohu ho říct, zatím je moc brzo.“

Jak cestování ovlivňuje hudbu The Roots
Lidé se nás vždycky ptají, proč jsou naše CD tak odlišná. Myslím, že část z nich je ta, když jsme na turné, střídá se jen noc a noc. Jezdíme hodně. Průměrná skupina je na tour tři měsíce. My jsme dělali jen jedno album tři roky.  Po druhém roce už jsme byli unavení a znudění, chtěli jsme dělat něco nového. To je důvod, proč jsou naše alba jako noc a den.

The RootsMy jsme dělali asi dvě stě až tři sta vystoupení ročně. Poté co jsme hráli You Got Me' tři roky po sobě, což je asi šest set krát, chcete udělat přesný opak. Poté jsme udělali The Seed 2.0' asi bilionkrát. Pak máte chuť tvořit něco nového. Je to velmi podobné jako jin a jang.


V současné době už tolik ale necestujeme. Za turné už považuju pět koncertů za sebou. K tomu jak jsme dělali čtrnáct show za sebou, už se nevrátíme. Každopádně máme čtrnáct víkendů volných, zbylých osmadvacet pracujeme, což není úplně běžné pro čtyřiačtyřicetiletého chlápka. Je to dost. Ve skutečnosti mám víc práce, než jsem měl kdy v celém životě.“

 


Překlad: Jana Staňková
Foto: Oficiální foto interpreta





SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

 

Co prozradil Questlove o životě skupiny The Roots

Ahmir Thompson hip hopovým fanouškům dobře známý jako Questlove je hudebním producentem a také bubeníkem kapely The Roots, která vystoupila v úterý 7. srpna v pražském Lucerna Music Baru. Chcete vědět novinky o jejich novém albu, upsání se Def Jamu i o službě, o níž Questlova požádal Jay-Z?

The Roots a Def Jam
"Tak právě znovu projednáváme naši smlouvu s Def Jam. Nemyslím si, že si nějaký label chce nechat umělce napořád. Smlouvu podepíšete tak na pět cédéček, pak možná na sedm. Právě jsme se podepsali pod dvě cédéčka najednou. Máme výhodu, protože i když neprodáme milion kopií, je tu stále ta prestiž co mají, což je pro mě důležité. Dívám se na to, jako bychom byli prestižní umělci. Jsem si jistý, Joni Mitchell nevydělává miliony a to je taky náš plán.

Už po druhý jsme byli bez prezidenta labelu. Ještě jsem se s Joey IE nepotkal a ve skutečnosti jsem se vlastně dozvěděl, že se stal prezidentem Def Jamu z Twitteru. Barry Weiss byl vždycky naším spojovacím bodem s Def Jam. Všechny ty spekulace jsou tak ironické, jako že jsme vyměnili nahrávací společnost, i když jsme byli vždy pod Universalem.“

Podepsáním smlouvy s labelem Def Jam v roce 2006
"Jay-Z se nás bál podepsat, ale ze špatných důvodů. Album, které přišlo před naším prvním výtvorem Def Jamu bylo „The Tipping Point“. Trochu jsme narazili. Jay-Z se tvářil jako: "Nechci vypadat jako ten špatnej. Nechci vypadat jako chlap, který zničil americkou rapovou skupinu."

Takže jsem musel prosit a tvářit se vy stylu "Jo, budeme v pohodě." Ale on řekl: "Ne chlape, jestli chcete udělat album, musí to být pořádný The Roots album.  Nezjišťujte, co chce Jay-Z, protože potom budu vypadat jako špatnej chlap, který zabil album vám všem." Nikdy mně žádný prezident labelu nepřesvědčoval o nahrávání alba. To je jako by vám někdo řekl – hlavně žádný singly! A hlavně nechci do rádia! To jsme udělali s Game Theory.

V The Roots máme každý jinou roli. Mnoho esoterických nápadů a myšlenek pochází ode mě. Obvykle vytvoříme věci společně, a když jsou pak ustálený, bere si to Black Thought, zrýmuje to a je to úžasné. A pak prostě sedíme a snažíme se zjistit, co ještě doladit. Jestli třeba potřebujeme orchestr tam nebo tam, nebo někoho kdo hraje harfu třeba. Obvykle přicházím s těmi nejvíc bláznivými věcmi.

Rozdíl mezi „The Tipping Point“ a dalšími čtrnácti alby je, že to byl náš první výtvor, na který jsem nepřidal žádný koření. Prostě jsme udělali hamburger a já řekl: "Nechte to." Divný je, že s tím, jak velkou černou fanbase máme, se jim tahle nahrávka líbí nejvíc. Divil jsem se tomu, protože tahle deska je docela jednoduchá a moje srdce je prostě víc experimentální.“

Nové album The Roots
"Vydání nové desky se blíží. Celý ten nátlakový faktor a krize středního věku z „How I Got Over and Undun“. Neřekl bych, že How I Got Over bylo úplně depresivní, ale byla to taková nahrávka krize středního věku.

Ale věc se má tak, že chceme být upřímní o tom, kde jsme teď. Nechci skončit jako čtyřicátníci s kalhoty u kolen, házet rukama ve vzduchu a říkat věty typu „zakruť tou prdelkou“. Chci udělat další upřímnou nahrávku a jsem k tomu absolutně odhodlán.

Nejmíň čtyři věci pro další album mají nad 115 beatů za minutu. To už je pěkně silná energie. Žádný pěstičky, ale rychlý. To je jen hudební scéna, ne ta lyrické fáze. Přemýšleli jsme nad názvem alba dva týdny zpátky, ale nemohu ho říct, zatím je moc brzo.“

Jak cestování ovlivňuje hudbu The Roots
"Lidé se nás vždycky ptají, proč jsou naše CD tak odlišná. Myslím, že část z nich je ta, když jsme na turné, střídá se jen noc a noc. Jezdíme hodně. Průměrná skupina je na tour tři měsíce. My jsme dělali jen jedno album tři roky.  Po druhém roce už jsme byli unavený a znudění, a chtěli jsme dělat něco nového. To je důvod, proč jsou naše alba jako noc a den.

My jsme dělali asi dvě stě až tři sta vystoupení ročně. Poté co jsme hráli "You Got Me" tři roky po sobě, což je asi šest set krát, chcete udělat přesný opak. Poté jsme udělali "The Seed 2.0" asi bilionkrát. Pak máte chuť tvořit něco nového. Je to velmi podobné jako jin a jang.

V současné době už tolik ale necestujeme. Za turné už považuju pět koncertů za sebou. K tomu jak jsme dělali čtrnáct show za sebou, už se nevrátíme. Každopádně máme čtrnáct víkendů volných, a zbylých osmadvacet pracujeme, což není úplně běžné pro čtyřiačtyřicetiletého chlápka. Je to dost. Ve skutečnosti mám víc práce, než jsem měl kdy v celém životě.“
 

Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit pod svým uživatelským účtem.
Pokud ještě účet nemáte, můžete se snadno zaregistrovat zde.

Přihlášení

Anketa

Jak nejraději trávíte letní večery?

Výsledky

Doporučujeme

Splněné přání