Nový snímek režiséra Jana Hřebejka a scénáristy Petra Jarchovského „Nevinnost“ se pouští na tenký a nejistý led záhadného jevu jménem láska. Drama s psychologickou a vztahovou zápletkou přináší události, které se můžou stát komukoliv z nás. Nikdy nevíme, odkud přijde zlo a odkud pomoc.
Osvědčená dvojice Hřebejk, Jarchovský už má za sebou řadu divácky úspěšných snímků jako „Pelíšky“, „Musíme si pomáhat“, „Pupendo“, „Horem pádem“ či „Medvídek“. Jejich desátý společný film „Nevinnost“ vznikal poměrně dlouho. Původní scénář Jarchovského totiž vyúsil do oblasti médií, což se tvůrcům nakonec nelíbilo a uleženou látku trochu přepracovali. K úpravám pak docházelo často i během natáčení. Každopádně se tentokrát vydali do velmi temného prostoru, v němž se opět výtečně pracuje s postavami. Ovšem některé očekávané prvky, včetně humoru, jsou tentokrát postaveny do pozadí.
Dějová linie se několikrát v průběhu filmu láme a je třeba dobře vnímat každou drobnost, která se vám později může nečekaně hodit do mozaiky. Uznávaný lékař Tomáš (Ondřej Vetchý) žije spokojeně se svou ženou Miladou (Zita Morávková), její sestrou Lídou (Anna Geislerovou) a dcerou Terezou (Rebeka Lizlerová). Jednoho dne ho ale obviní jedna mladá pacientka Olinka (Anna Linhartová) z trestného činu pohlavního zneužívání nezletilé. Tomáš je proto vzat do vazby. Případ navíc vyšetřuje bývalý manžel Milady, Láďa (Hynek Čermák), což jeho exmanželka chápe jako akt pomsty.
Situace se pořádně zamotává. Olinka trvá na svém obvinění, Milada propadá beznaději a Lída se jí snaží, z do té chvíle nezištných důvodů, utišit a Tomáše před všemi obhajovat. Svou drobnou, ale důležitou roli ve snímku hraje také otec Milady a Lídy, kterého ztvárnil Luděk Munzar, pro nějž to byl návrat do filmu po více než dvaceti letech. Poslední třetina „Nevinnosti“ dostává zcela nový rozměr a může chvílemi budit rozpaky, zda bylo nutné přenést příběh zrovna do takové roviny.
Hřebejk s Jarchovským se řemeslně opět vytáhli. Od parádní kamery, hloubky postav, zajímavou hudbu, kterou složila Vladivojna La Chia, až po herecké obsazení. Kromě osvědčené Geislerové se pod Hřebejkem objevuje poprvé také Vetchý, jenž je v nelehké roli výtečný. Detaily jsou vymyšlené skvěle a odborná důvěryhodnost je díky radám od profesionálů v oboru na patřičné úrovni. Zpracování námětu, který otevírá zákoutí, o nichž vědět nechceme, nebo si je nepřipouštíme, se také vcelku vydařilo. Jen některé kry té velké ledové plochy roztávaly rychleji, než by bylo zdrávo.
Text: Pavel Urban
Foto: Bontonfilm