Miláček: Jak se dostat ze dna ke společenské špičce

MiláčekRobert Pattinson je výraznou osobou nejen co se týká mužských rysů, ale rovněž i jeho hereckých schopností. Nově se objevuje ve filmu Miláček, který byl natočen podle stejnojmenného románu Guy de Maupassanta. Rozporuplná postava Georgese Duroye mu perfektně sedla. Jeho ďábelské duši by neodolala asi žádná žena.


Georges Duroy se vrátil z fronty. Nemá peníze, po večerech chodí do nevěstince a neví, co si počít. Osud mu přihraje do cesty dávného přítele, se kterým kdysi bojoval – Charlieho Forestiera. Z něho se stal velký pán, bohatý, elegantně oblečený a jak George brzy zjistí, je ženatý s krásnou a šarmantní Madeleine (Uma Thurman). V hlavě mu svitne lstivý plán - nenápadně Forestierovi naznačí, v jaké se nachází životní situaci. Ten nelení a pozve svého dávného přítele k sobě domů, aby se pobavili o pracovní nabídce. Jeho rozhodnutí však rozjíždí kolotoč událostí, které budou mít velký dopad na všechny, se kterými se Duroy během následujících dní seznámí.

MiláčekFilmoví tvůrci se rozhodli popasovat s těžkým úkolem, neboť je dílo Guy de Maupassanta náročné z hlediska popisového obsahu. Postavy jsou zachycené velmi detailně, čtenář je zasvěcený do jejich emocí mnohem hlouběji a intenzivněji. Například hlavní postava – Georges Duroy je sice pěkný muž, ale na první pohled si o něm pomyslíte, že má všechno pěkně vypočítané. A přesto se stane vaším hrdinou, kterému budete fandit.

Prohnilá společnost, v níž se pohybuje, je plná intrik a lží. Bláznivé na tom všem je, že o sobě všichni všechno navzájem ví, jen se o tom nahlas nemluví. Miláček, jak Duroyovi ženy z jeho blízkého okolí přezdívají, velmi brzy pochopí, jak tamní systém funguje. K nepříjemnému zjištění ostatních se však v těchto kruzích naučí velmi dobře pohybovat a danou situaci vždy obrátit ve svůj prospěch. Nakonec se přistihnete, že ač je Georges vlastně zmetek, nejednou s ním sympatizujete.

MiláčekSnímek vystihuje různé mezilidské vztahy velmi dobře. A jak už bylo řečeno, Robert Pattinson se do své role dokonale vžil. Jeho postava má v příběhu různé polohy, v každé působí důvěryhodně. Kdo by také netoužil zahrát si po boku hereček jako Christina Ricci, Kristin Scott Thomas nebo Uma Thurman. Také ona vdechla Madeleine ten správný šmrnc. Na diváka sice může slet událostí občas působit příliš rychle, ale nad tím se zkrátka musí přimhouřit oko. V opačném případě by byl snímek příliš zdlouhavý a vleklý.

Co je trochu na škodu, že není v díle zachycena i vedlejší rovina, kdy se Duroy snaží prosadit jako žurnalista, bojuje sám se sebou, se zaměstnavatelem a nedaří se mu ze sebe dostat nic pořádného. Ve filmu jsou toho sice drobné náznaky, ale důraz je spíš kladen na osobní příběh Miláčka a jeho žen. Trochu tak může zaniknout, jak důležitou osobou v příběhu ve skutečnosti Madeleine byla. Závěr je však jednoznačný – i Maupassantovo dílo je především kritikou společnosti, toho se film drží. Příběh je de facto trochu smutný a vybízí diváky k zamyšlení, neboť je jen ukázkou toho, že vztahy, jaké se propírají v bulvárech dnes, existovaly ve své podobě i dříve. Jen se o nich nahlas nemluvilo.

 



 



Text: Kristýna Šmejkalová
Foto: Bontonfilm





SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

 

Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit pod svým uživatelským účtem.
Pokud ještě účet nemáte, můžete se snadno zaregistrovat zde.

Přihlášení

Anketa

Vánoce 2017 aneb plánujete nějaké kulturní dárky?

Výsledky

Doporučujeme

Splněné přání