Dean Brown Trio předvedli v Lucerně svůj um

AGHARTA PRAGUE JAZZ FESTIVAL Dean Brown TrioAghaRTA Prague Jazz Festival nabídl ve čtvrtek 14. dubna v pražském Lucerna Music Baru koncert tria známého jazzrockového kytaristy Deana Browna. Jeho spoluhráči byli klávesista Bobby Sparks a bubeník Dennis Chambers. Muzikanti odehráli profesionální standardní koncert.


Lucerna Music Bar se naplnil až s příchodem deváté hodiny. Tradičně různorodé publikum AghaRTA Jazz Festivalu zahrnovalo jednak nepřehlédnutelné pamětníky doby, kdy jazz fusion byla podzemní hudba, kterou českoslovenští normalizační úředníci sotva trpěli. Výrazní byli také mladí muzikanti, kteří očekávali inspirativní zážitek. Na pódiu již byly připravené nástroje. Osamoceně vpředu stála Brownova leskle černá elektrická kytara Parker Fly a za ní bicí souprava. Zajímavější pracovní prostředí měl Bobby Sparks. Vedle Korga Triton měl připravené hammondovy varhany, na kterých seděl ještě jedovatý minimoog, jeden z prvních masově rozšířených syntezátorů. Muzikanti přišli na pódium krátce po deváté a bez okolků se pustili do hraní.

AGHARTA PRAGUE JAZZ FESTIVAL Dean Brown TrioDean Brown vybral hlavně vlastní kompozice z posledního alba „DBIII“, které vyšlo v lednu 2010. Dostalo se ale i na věci staršího data. Z jedné improvizace se dokonce vyloupla známá písnička „Softly as in a Morning Sunrise“ v lehkém reggae hávu. Ale pěkně po pořádku. Úvodní skladbou byla „Solid“. Dennisi Chambersovi se podařilo uprostřed sóla zlomit paličku, naštěstí byl na podobnou situaci připraven a okamžitě vytáhl záložní. U následující „Up from the Skies“ dokázal Brown, že ani beatbox mu není cizí. V několika dalších skladbách, třeba „Piggly Wiggly“, „Two Notes“ či „Big Foot“ to mohli hudebníci naplno rozbalit a ukázat své umění. Jak je v jazzu všeho druhu obvyklé, střídala se sóla zúčastněných muzikantů.

Jako velmi dobrý nosný element se ukázala nepřítomnost kontrabasu. Jeho roli nahrazovala hlavně Sparksova levačka, která hrála basovou linku střídavě na hammondkách a minimoogu. „Macatý“ zvuk druhého nástroje velmi dobře tmelil kytaru a bicími. Když byl Sparks zaměstnán svým sólem, přebíral basu ochotně Brown. Našlapaná sekvence skladeb končila možná nejzajímavějším momentem koncertu, polyrytmickou katarzí bicích a kytary, kterou ocenili někteří posluchači nadšenými výkřiky. Poté bylo nutné na chvíli zvolnit. Tomuto účelu dobře posloužila balada „Soul Eyes“.

AGHARTA PRAGUE JAZZ FESTIVAL Dean Brown Trio


Nejdřív si musel ale Dean naladit nástroj, a při tom si povzdechl, proč nehraje ve westernech. Tam má kovboj vždy naladěno, kdykoli popadne kytaru. „Soul Eyes“ pak přerostla do energické improvizace, kdy mohli zkušení poznat citace některých známých standardů. K fusion a funku patří show, čehož si je hlavně klávesista Bobby Sparks vědom měrou vrchovatou. Jeho kulaté náušnice v kombinaci s afro účesem nezůstaly nic dlužny pověsti vizuálně divokých sedmdesátek. V předposlední skladbě bylo zapojeno také publikum. Skandováním „We don’t have to talk about it, just do it“. Yes Dean and see You next time - pomyslel si určitě nejeden posluchač. Publikum si nakonec vytleskalo ještě jeden přídavek a do půlnoci bylo po všem.

AghaRTA Prague Jazz Festival pokračuje dalším koncertem už 4. května, kdy do Prahy opět zavítá kamerunský basista Richard Bona.

DALŠÍ FOTKY Z KONCERTU DEAN BROWN TRIO ZDE



Text: Jan Ciglbauer
Foto: CLV

 

Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit pod svým uživatelským účtem.
Pokud ještě účet nemáte, můžete se snadno zaregistrovat zde.

Přihlášení

Anketa

Jak nejraději trávíte letní večery?

Výsledky

Doporučujeme

Splněné přání