Komedie Soukromý skandál otevře letos METROpolitní léto hereckých osobností, a to v neděli 19. června v Divadle Palace. Zde v centru Prahy se začal režisér a autor Patrik Hartl společně s herci na tuto inscenaci připravovat, v pondělí 18. dubna se sešli na první čtené zkoušce. O samotné hře pověděl více sám Hartl v rozhovoru pro Kulturní servis Puls.
V trochu zvláštní komedii o lásce v době finanční krize se v hlavní roli představí Kryštof Hádek. Dále ve hře diváci uvidí Evu Holubovou, Maroše Kramára, Kristýnu Fuitovou Novákovou a také Alexandra Hemalu. Vstupenky se dají rezervovat už nyní, prodávají se v cenovém rozmezí od 289 do 399 korun, na premiérové představení pak za 450 nebo 590 Kč.
Mohl byste čtenářům a případným divákům nastínit, o čem vaše nová hra je?
„Soukromý skandál je o mladém ambiciózním manažerovi, který je hodně chytrý a má pocit, že svízelnou situaci, kterou prožívá, zvládne tak, že bude manipulovat s ostatními lidmi kolem sebe. Snaží se z problémů dostat tím, že chce svést svou nadřízenou. Přepočítá se a stane se úplně něco jiného, než očekával."
Je téma inscenace inspirované nějakou skutečnou událostí?
„Není, ale je to inspirované představou, co by se mohlo stát člověku v ekonomické krizi, když je finančně úplně na dně, aby se z toho vyškrábal. Co by byli lidé schopní udělat, k čemu všemu jsou ochotní se snížit, aby se odrazili ode dna. Zároveň je celá hra viděna s komediálním odstupem, který konfrontuje ta závažná témata a dodává tomu groteskní odstup. Diváci by se tedy měli dobře bavit a zároveň vstřebat podstatný příběh o tom, jací my na tom malém českém písečku vlastně jsme. Je to komedie, která má ale ambice převyprávět příběh hlubší, než jsme většinou u komedií zvyklí vidět."
Jak bylo těžké sehnat herce, kteří nakonec v Soukromém skandálu budou účinkovat?
„My jsme byli domluvení s Kryštofem Hádkem už od začátku, že to píšu pro něj. On v sobě nese strašně přitažlivou auru. Ta může být díky jeho skvělému herectví kombinována s velkým temnem, které v té hlavní postavě je. S Evou Holubovou už jsem dělal a jsem rád, že s ní můžu pracovat znovu. S Marošem Kramárem se znám osobně a těším se na něj, protože on umí lomit i vážné situace do grotesky a s Kristýnkou Novákovou jsme spolupracovali na hře Absolvent. To je zase takový křehký element ve hře, který zde sehraje svůj podstatný úkol. U pana Hemaly mě napadlo oslovit na roli televizního moderátora skutečně člověka, kterého lidé znají z televizní obrazovky a který s sebou přirozeně nese nádech něčeho přirozeného a sebeovládajícího, což bude v inscenaci narušeno."
Takže média hrají v této komedii nějakou významnou úlohu?
„Ano, média zde hrají důležitou roli. Zasazujeme jí totiž do momentu, kdy celosvětová pandemie viru kolapsu upřímnosti zamíchá s kartama jednotlivých postav tak, že člověk netuší, co je přirozený a autentický projev. Co je pravda, co je lež, co je kaukul, co je manipulace a co je opravdové."
Text: Pavel Urban
Foto: Daniela Hotmarová
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Vstupenky na METROpolitní léto hereckých osobností jsou již v prodeji
Vratká prkna: Nemilosrdná pravda o hercích a lidech
Divadlo Na Fidlovačce představilo novou hru Shapira
Evžen Oněgin: Nadčasový příběh se silným nábojem