
Režisér Braňo Holiček má za sebou několik úspěšných představení na Malé scéně studia Ypsilon, s Deadline se poprvé představí v hlavním sále. „Deadline je kolektivní inscenace. Nápad se stokrát proměnil, abychom se nakonec vrátili k tomu prvnímu, jak to tak bývá. Jde o představení, které se pokouší udělat sondu do večírku manažerů na prazvláštním místě, kde jsou prazvláštní lidé a při tom jsou úplně normální,“ nastiňuje Holiček.

Na nové inscenaci se výrazně podílel i známý písničkář Tomáš Klus. Ten zde vystupuje v jedné z hlavních rolí, ke hře napsal také texty písní a se svým kolegou Jiřím Kačerovským rovněž hudbu. „Poté, co jsem skončil v Disku, jsem byl přesvědčen, že divadlo nějaký čas dělat nechci a že se budu věnovat hudbě. Někde jsem se zmínil, že jediné divadlo, které by mě případně uspokojilo, je Ypsilonka. Pak jsem byl představen Braňu Holičkovi a dohodli jsme se. Já mám hlavně radost, že se tady sešla dobrá parta lidí, což je pro mě nejdůležitější,“ řekl Klus a ke svým hudebním příspěvkům dodal. „Hledal jsem v té hře skrze písničky, proč to ti lidé dělají. Jsou to takové jejich zpovědi. Jde ale spíš o fragmenty, ty skladby mají kolem minuty.“
O výpravu se postaral známý designér Maxim Velčovský. „S Braněm jsme se setkali jednou ve sklepeních na paintballovém hřišti, a když mě Braňo asi popatnácté zastřelil, tak jsem mu slíbil, že s ním budu spolupracovat,“ uvedl Velčovský, jak se ke své práci pro divadlo dostal. „Ta hra je také o informacích, které v životě dostáváme a se kterými lidé občas špatně pracují,“ napovídá Velčovský.
Každý má v životě svůj deadline a tvůrci se jeden z nich snaží přenést právě na onen večírek. „Vždy jde člověku něco nebo někdo po krku. A proto je důležité být vždy o krok napřed. A taky jde o krk. Být vždy o kr(o)k napřed,“ odkrývá Holiček ještě malinko karty. Více už se mohou diváci dozvědět ve Studiu Ypsilon v pátek 21. či v neděli 23. ledna na premiérách, začátek je v obou případech v 19.30 hodin.
Text: Pavel Urban
Foto: Daniela Hotmarová