Divadlo Broadway si na podzimní sezónu, konkrétně od 23. října, pro své diváky připravilo sérii představení znovuobnoveného muzikálu Kleopatra. Velkou změnu zaznamenala choreografie, kterou nastudovala s umělci choreografka Leona Qaša Kvasnicová. Dále se nově představí v hlavní roli Caesara, zvláštní host muzikálu, Daniel Hůlka. V neposlední řadě velkou změnu zaznamenaly také kostýmy, které navrhl a také zrealizoval známy kostýmní návrhář, Roman Šolc.
A právě od Romana Šolce jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací. Prozraďte nám, jak vzniká návrh na takový historický kostým? Studujete historické knihy, nebo se řídíte vlastní představivostí a instinktem?
Každý historický kostým musí být autentický a pravdivý, proto vždy vyhledávám a studuji historické anály a také kostýmy dané doby. Tady se opravdu instinktem a představivostí řídit nelze.
Kde jste vybíral látky a krásné šperky pro Kleopatru?
Látky již několik let jezdím vybírat do Itálie, je tam neuvěřitelný výběr materiálů a barev. Pro Kleopatru jsem zvolil hlavně odlehčené materiály, jako je hedvábí a šifon, které svojí strukturou odpovídající té tobě. Šperky byly vyrobeny speciálně na zakázku uměleckými šperkaři v Jablonci. Veškeré kameny, použité na výšivky kostýmů jsou z dílny Swarovského.
Kleopatřina paruka je ze samých zlatých plíšků ve tvaru lístků. Je to práce odborníků?
Samozřejmě, celou paruku vyráběli na zakázku umělečtí zlatníci a rytci.
Velmi často požíváte pravé kůže a kožešiny. Bude tomu tak i nyní?
Kůže jsem tentokrát používal na kostýmy pro role Caesara, Marka Antonia a bojovníky. Vybíral jsem velmi jemné kůže, aby se v nich mohli umělci dobře pohybovat při bojových scénách. Všechny kůže byly dobarvované speciální technologií, abychom dosáhli autentičnosti.
A co na kostýmy říká hlavní představitelka Kleopatry, Kamila Nývltová?
Kostýmy jsou překrásné a neuvěřitelně sexy. Všechny jsou krásně upnuté, s velikými dekolty a jeden bude mít výstřih až k pupíku, takže bude hodně odvážný. Kleopatra byla mladá sexy žena a hlavně v Egyptě bylo velké vedro a moc toho v té době na sobě nenosili. Největší radost mám ale z toho, že jsou teď kostýmy šité přímo na mou postavu. Dříve jsem dědila kostýmy po Iloně Csáková, ale to by teď nešlo. Když jsem před pěti lety nastupovala do muzikálu Kleopatra, měla jsem o patnáct kilo víc. Za tu dobu jsem změnila životosprávu a teď jsem se sebou konečně spokojená.
Text: Gábina Šimonová
Foto: Divadlo Broadway